コーポレートイメージ リニューアルのお知らせ

PFC_logo_V_posi2015年9月1日、株式会社ピープルフォーカス・コンサルティングは事業の更なるグローバル化にあわせた新たなブランドイメージ創出へ向けて、コーポレートロゴの変更や、グローバルサイトの開設等、コーポレートイメージのリニューアルを行いました。同日より順次、従来のロゴから切り替えていきます。

核となるコンセプトは「Real Change Comes from Within(真の変革を内面から導く)」。
組織に真の変革をもたらすためにはどうしたらよいのでしょうか。
PFCは「内面」にこそ答えがあると信じています。
クライアントの内面から変革を誘(いざな)い、真の成長と成功を導く。クライアントと共に歩むガイドとなり、パートナーとなることこそ、PFCの使命なのです。
私たちは、個人・チーム・組織が内面から変わって行く過程を共に歩み、先導し、前に進む力を与え続けます。

新しいロゴは、PFCが目指すブランドパーソナリティの4つのキーワード
Human(人間味にあふれている)
Insightful(洞察に優れている)
Open(開かれた心を持っている)
Driven(信念に基づいて突き進む)
をテーマにデザインいたしました。特に、アクセントとなる頭文字の「P」の造形は、人と人、知恵と知恵がリンクされていくイメージを表しています。

今後とも、クライアントの真の変革を内面から導くパートナーとして、邁進してまいる所存でございます。倍旧のお引き立てを賜りますようお願い申し上げます。

グローバルサイト(英語)
グローバルサイト(日本語)

People Focus Consulting’s business is becoming increasingly global and we believe our brand and logo should reflect this. Thus, we are pleased to announce the launch of our new global website and corporate logo on September 1, 2015.

The core concept behind our brand is “Real Change Comes from Within”.

What is the best way to create real, meaningful change in an organization?  At PFC, we believe it starts by looking ‘within’ for answers. Assisting our clients in bringing about change from within their organizations, and leading them to true growth and success — being a guide and partner for our clients throughout this process is really what PFC is all about.

Our new logo has a bright and modern design, and is based on four keywords that represent the personality of our brand: Human, Insightful, Open, and Driven. In particular, the shape of the letter “P” in the logo represents the connections we make between people and knowledge. We invite you to experience our new brand and website here.

As we’ve done for the past 20 years, we will continue to strive as a partner to our clients, guiding them in the process of making real change from within. We hope you will join us on this journey.